Kolor żółty – jak na nas działa

Żółty w odcieniu limonki, czyli rozbielony, cytrynowy, pastelowy, z nutą zieleni został wybrany jako Kolor Roku 2011. Kolor sprawia wrażenie orzeźwiającego, a jednocześnie delikatnego i intensywnie oddziałującego.

Żółty uznaje się za jeden z najbardziej pobudzających i energetycznych kolorów. W psychologii barw wiąże się on z pogodnym nastrojem, z ożywieniem, pragnieniem zmian i rozwijania się, przekroczeniem granic, dążeniem do radości i szczęścia. Żółty ma ożywczy i „młodzieńczy” charakter. Wybór koloru żółtego wyraża potrzebę odprężenia oraz otwarcia się na nowe doznania.
Diagnostyka kolorów wg Lüschera (1998) łączy kolor żółtozielony z potrzebą unikania konfliktów, utrzymaniem równowagi, a także z obserwacją sytuacji. Połączenie tonu jasnozielonego i jasnożółtego oznacza nadzieję na lepszą przyszłość, odprężenie oraz ulgę. Mocne rozbielenie tego koloru zwiększa jego delikatność, zmniejsza siłę oddziaływania na psychikę. Jasna tonacja potęguje wrażenie przestrzenności i swobody.

Mus z limonki, czyli Kolor Roku 2011 marki Dulux®
Odzwierciedlenie kojarzonych z nią wartości odnaleźć można w zaproponowanych przez markę Dulux® trendach kolorystycznych, w których Kolor Roku przyjmuje różne odcienie i charakter. W tendencji Piękno codziennego życia i Niespodziewana przyjemność, które odpowiednio w wersji pastelowej i nasyconej odwołują się do różnorodności, prostych przyjemności, a w drugim z wymienionych trendów do wrażenia beztroskiej zabawy.
W bardziej stonowanych paletach kolorystycznych, z których Szukanie drogi odwołuje się nowoczesnej estetyki, a Stworzone z miłością do wartości klasycznego, ponadczasowego rzemiosła, pastelowo żółty odcień Koloru Roku ma za zadanie ożywić i rozjaśnić propozycje wnętrz dla osób silniej identyfikujących się z wartościami dorosłości.  
Konsultacja Dr Anna Waligórska – psycholog

zdjęcia Dulux